"" Purple Area: Kluriga hörnor

söndag, januari 25, 2015

Kluriga hörnor

Vår läshörna på ovanvåningen är på ett sätt en rätt skön plats där jag brukar sitta och läsa och bläddra i tidningar lagom avskiljt från allt stök på nedre våningen. Men inredningsmässigt är det lite kruxigt, för här hamnar allt som jag tröttnat lite på men ändå fortfarande gillar. Alltså blir det aldrig så snyggt som jag vill ha det, utan jag tänker jämt att nu ska jag fixa till det här. Men det är inte helt lätt, för det innebär i så fall att jag måste göra mig av med vissa prylar som Eames-bordet, Tom Dixon-lampan och Kasthall-mattan. Detaljer som jag på sätt och vis fortfarande gillar. Så vad gör man med gamla godingar man tröttnat på men samtidigt har svårt att göra sig av med?










































Foto Purple Area

3 kommentarer:

Linda E sa...

Kill your darlings, säger jag. Finns det något du fortfarande verkligen-verkligen gillar så behåll men sälj/skänk resten. Sen kan du kan börja om från start och planera din hörna. Först då kommer du bli nöjd, tror jag :)

purple area sa...

Linda, du har säkert helt rätt! Lättare sagt än gjort bara.

/Susann

purple area sa...

Julia, gracias, voy a mirar en su blog!

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...