"" Purple Area: Granen på plats, check

lördag, december 22, 2012

Granen på plats, check

Det känns faktiskt inte så hektiskt som det brukar. Julklapparna är inhandlade men inte inslagna än. Igår lagade vi lite julgodis, rocky road, som vi alltid har till jul. Idag ska jag göra knäck och kanske något annat gott. Imorgon blir det de mer tunga grejerna som julskinkan m m. Men det känns som det är ovanligt mycket tid i år, men den här helgen precis innan julafton. Kanske har jag fel och kommer att stirra som en galning imorgon, men just nu känns det som att det ska kunna bli rätt lugnt och mysigt.

Granen i år fick faktiskt bli precis som förra året. Kände egentligen inte för att ändra den så mycket utan vitt och silver tycker jag blir fint till allt det gråa hemma hos oss. Så här blev den, ingen perfektionism direkt, men jag tycker det är en del av julen att det inte ska vara så perfekt allting. Börjar man kika för mycket på hur allting hänger så är man fast, då kan man hålla på och ändra i all evighet. Nej, glöm om den inte står rakt och glöm om pyntet är knepigt fördelat, det är inte hela världen. I alla fall jobbar jag själv på det.

Trevlig dan för dan före dopparedan!!

















































Foto Purple Area

4 kommentarer:

maria westerlund sa...

Så fint mot den gråa väggen !

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

otroligt vacker ....önskar dig en fin jul.

Pernilla

Kristins Hus sa...

Veldig fint!!
Riktig god jul til deg og dine:-)
Kristin

purple area sa...

Tusen tack mina vänner! Hoppas ni också fick en bra jul- och nyårshelg!

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...