"" Purple Area: Noma - the best restaurant in the world

torsdag, februari 03, 2011

Noma - the best restaurant in the world

Noma i Köpenhamn har länge ansetts som en av världens 50 bästa restauranger, men nyligen blev den utsedd till världens bästa restaurang. Tydligen är det så att nordisk matlagningskonst för tillfället är väldigt trendigt. Jag har varit på Noma för några år sedan, innan det tog tre månader att boka ett bord. Jag ska inte lovprisa deras mat, det finns det så många andra som gör, utan visa inredningen. Ett gammalt magasin knapphändigt målad, danska klassiska femtiotalsstolar med fårskinn utslängda över stolsryggarna. Kan det bli enklare och ändå se så stilfullt ut.


The danish restaurant Noma was recently prized as the best restaurant in the world. I have been there a few years ago and will not go on and on about the food. Other bloggers can do that. I want to show their brilliant interior, take a look how simple and relaxed this looks but still very stylish.

Foto Ditte Isager

8 kommentarer:

Anna-Malin sa...

oj så snyggt!!

Zyprezz sa...

Veldig vakkert!

greenbeenfood sa...

simple, elegant & love the natural colours....would love to go myself oneday!

Renata sa...

So simple, so beautiful...

Designbird sa...

Som den mat och designfantast jag är vill jag inget hellre än att åka till Köpenhamn och äta på Noma i vår!

Charlotta Ward sa...

Underbart! Det ar val just darfor varan design estetik ar sa prisad. Vi klarar att gora det allra enklaste nagot alldeles speciellt!

Tack for tipset. Maste prova..

x Charlotta

Sofia sa...

Så vackert, synd bara att man måste ha planera så långt i förväg för att få bord.
Kramar och tack för senast!

Anonym sa...

Oj så snyggt, och vad underbart gott det låter!
Jag tror jag har lika stolar som på bilden, vet du vad det heter?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...