"" Purple Area: Något att ta efter

onsdag, december 05, 2007

Något att ta efter

När min mamma ska förändra hemma frågar hon ofta om jag sett något kul i någon inredningstidning som 'man kan ta efter'. Visst massor, säger jag och visar alla de senaste tidningarna. Äsch, vad tramsig du är, det där kan väl inte jag ta efter, svarar hon då. Nej, de här bilderna kanske man inte heller kan ta efter om man inte tänker bygga en lyxkåk på Bali eller något annat tropiskt ställe. Själv tänker jag inte riktigt så, allt jag ser lägger sig i något avlägset minne och mynnar kanske ut i något totalt annorlunda någon gång i framtiden, kanske ett rutigt trädgårdsland eller något. Förhoppningsvis kan du som jag få glädje av dessa härliga bilder av Richard Powers.

These wonderful images from a tropical home with the nature almost in the living room are from the photografer Richard Powers. I hope you enjoy them as much as I do!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja alltid blir man ju inspirerad på något sätt. :)

Anonym sa...

They are great, I love that they can see so much green from window. Beautiful!

Stämningsfullt sa...

Vackra bilder. gillar även bilderna i förra inlägget. Kontraster är vackert!

Ann-Catrin sa...

Oh alltid så vackra och inspirerande bilder..naturbilder ..det blir så vackra färger..det där livfulla.

Affinity sa...

wow very nice! its like living right in the middle of nature.

Hannele på Hisingen sa...

Rutiga gräsmattan får mej att tänka på Tage Andersen.

TIG sa...

Really, really stunning--must be lovely to live alongside all that green . . .

purple area sa...

Snusan, ja visst blir man.
Robyn, yes, I just adore those big windows.
Stämningsfullt, kontraster ger lite studs i bilden, helt klart.
Annkierix, det blir ju lite friskt på något sätt.
Affinity, yes, it must be wonderful with a house like that.
Hannele, ja han är glad för att ruta in.
This is glamorous, I'm sure it is.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...